Illa, illa...

Här ska ni få medans ni läser ;P
Ni vet att jag gillar skumma låtar, va? ;)


Så, de senaste två dagarna har varit minst sagt intressanta.
Om man skulle vilja vara doktor och typ forska om min kropp.
Jag tror att anledningen är att jag börjar bli sjuk.

I går, söndag fick jag sova från 06.00 till 10.00 och sen ca 2 timmar till mellan 11 och 13.
Sen slumrade jag en halvtimme innan jobbet i bilen, klev på jobbet kl 00.00.
Det gick finfint när man höll på med något, och sån tur jag hade så fick vi en obeställd (eller hur man nu säger, han var inte väntad iaf) extrabil ända från Värnamo! YES! DÄCKSHELVETEN! Tänkte jag...
Så fick jag lite att göra :)
Men sen vid 5-tiden var det så grymt jävla tråkigt och jag frågade min gruppchief om jag fick gå och slumra tills killen som skulle förklara min nästa arbetsuppgift, kom. Och det fick jag.
SÅ JÄVLA VÄLBEHÖVT! Underbart!
Blev bara en halvtimme, men ändå.
Jag blev pigg och glad igen, redo att möta en massa griniga chaufförer ;P
Prick 08.40 spraaaang jag genom terminalen för att stämpla ut och köra hem.
Somnade inte förrns vid 10.00 och klockan ringde prick 15.00, alltså fem jävla timmar sömn =/
Fem över femton ringde min överchief och dubbelkollade ifall jag skulle komma in och jobba eftermiddag :p
Självklart var jag vaken. Höhöhöh.....
Men alltså, kul att han bryr sig! Eller så är det så att jag behövs jättejättemycket ;)
Kom ett par minuter försent, men det går att flexa ett par minuter.
Jag skulle alltså jobba till ett par minuter över tjugo.
(halvtid).
Strax efter nitton fick jag gå ut och övningsköra med stortrucken på gårn.
SÅ JÄVLA KUL! Men, svårt!
Jag som har haft så jävla problem med motviktstruckar, när vi har övat på gymnasiet. Haha, minns hur jag dampade på våra banor utomhus ;P
Nu flyttade jag lite pallar och testade avstånd (hade ett par gafflar som tar 2 pallar i längd), och start/stopp typ.
Det var jättemysigt att hålla på och leka alldeles själv i mörkret. Faktiskt. Övningsköra på arbetstid är inte dumt inte ;)
Chiefen som bad mig att göra detta mumlade något om att han vill att jag ska vara den ultimala extraanställda ;P Närå, men klara av så många uppgifter som möjligt. Känns ju skönt på sätt och vis.

Iallafall, det som var läskigt var att när jag klev ur den trucken, det var snart dags att sluta och gå hem. Då hoppade jag i ledstaplar-trucken inomhus och körde igenom halva terminalen. Sen började det snurra i huvudet och jag tänkte att jag skulle spurta med trucken ner till soffan i fikarummet (vid andra halvan av terminalen typ).
Men jag kom inte så långt, kom halvvägs ungefär så började det svartna för ögonen. Jag tvärstannade och lade mig ned på golvet med fötterna upp längs en av portarna. Och låg sådär ett bra tag tills jag kände att det var över.
Jag avslutade mina arbetsuppgifter fort som fan och skyndade mig till soffan. Kände fortfarande flimmer på härnan. HAHA! Hjärn-flimmer! =)
Lade mig där i samma ställning, fötterna upp i vädret.
Låg i en halvtimme och bara låg, försökte fokusera och det var det enda.
Jag reste mig sakta upp och det gick jättebra, det kändes som att flimmret var över, då tog jag mina saker och tuffade hem.

Det enda som är lite knasigt är att mina muskler är lite mysko, magmusklerna lixom darrar, spänner/släpper/spänner o.s.v, sen slutar det. Och om jag tar en penna för att skriva något så gör musklerna i handleden/underarmen samma sak... Nu har det släppt lite dock.
Efter att jag åt mat.

Berättade det här för mamma och hon sa direkt: järnbrist.
Men jag funderade lite och kom på att jag har precis haft mens, och jag brukar äta extra järn och mineraler under mensen, typ broccoli, fisk och kycklinglever! Som jag annars inte äter så ofta.
Så det kan inte vara järnbrist. Fuck no. Och jag har inte förlorat extremt mycket blod under mensen heller, för den var liten och lugn, som vanligt.

Kan mycket väl vara kombinationen Dålig sömn - för lite mat - för mycket arbete - påväg att bli sjuk.

AGH!
En ganska kul grej här då!
Igår så tog jag min vööölvo och tuffade iväg till södra sthlm till min pojkvän, för att umgås lite och hämta mina kläder.
Det regnade som fan och jag hamnade med höger hjulpar i en fet vattenpöl, som tur var så var jag ensam vid det partiet på motorvägen.
Jag kände hur hjulen släppte och slirade, hade ju fäste på vänster hjulpar, så jag vred upp till vänster fil och klarade mig.
MEN jag kände hur bilen ville dra sig inåt vattenpölen, och det dunkade som FAN i högerörat och högra sidan av halsen/nacken.
Kände igen den känslan från när jag sladdade med primeran å in i skogen.
Och samma känsla har jag haft när hjulen har släppt annars, vid vattenplaning eller rullgrus/rondeller/halt väglag.
Kanske inte så konstigt eftersom att man känner i kroppen att det är halt, och balanssinnet sitter ju i öronen. Right?
Men just det där dunkandet... Man kan beskriva det som att "hjärtat hoppar upp i örat".

Mitt alarm står på 14.00, å om jag går och lägger mig nu, strax och glor på lite film så somnar jag säkert vid tolvslaget.
Hoppas VERKLIGEN att jag sover tills alarmet ringer, gud vad jag skulle behöva det.
Sen ska jag äta en rejäl portion med mat imorgon som innehåller ALLA bra grejer. Broccoli och bönor - here I come!
Och om jag har fel och inte är sjuk på onsdag när jag vaknar, då ska jag ta mig till gymmet. Och därmed basta. Och göra mig av med lite adrenalin ;)

Hoppas ni gillade låten! ;D
Pusshejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0