Hemlängtan?

Det känns som att Daniels lägenhet är mer hem än mina föräldrars villa.
Trots att det enda jag har hos D är tandborste, linsvätska, hårborste, ett par extra arbetsbyxor, ett par strumpor (olika par) och lite mat i kylen som han aldrig skulle ha handlat om inte jag varit med.
Jag tror iallafall att jag har 2 strumpor hos honom. höhö...

Och av ett flertal små skitsaksanledningar så längtar jag hem. Härifrån.
Skriver från min gamla Beasty, stationär hordator @ mitt lila flickrum på övervåningen @ mina pärons villa i Uppsala.
Jag får känslan av att det bara är minnena som håller mig här.

Varför kan alla mina syskon flytta halva landet bort, men inte jag? För att mina föräldrar och vänner bor kvar här?
VARFÖR KAN MINA SYSKON GÖRA DET OCH INTE JAG?
Bara för att jag är yngst? Och jag är inte vuxen än?
Ursäkta mig men sug min håriga getpung...

Idag känner jag för att klippa alla band jag någonsin haft till Uppsala.
Varför ska jag behöva vara någon jag inte är?
Det känns som att Uppsala här till den där flickan som jag försöker vara, men inte vill vara.
Den där Annso som jag vill vara, hon har aldrig någonson hört talas om byhålan Uppsala.

En vinter för dig, är som det ser ut just nu ungefär. När jag tittar ut genom fönstret så ser jag kala grenar med massa vitt skit på, tjocka snöflingor som faller från skyn, nästan en halvmeter snö som ligger som ett täcke på grannens garagetak.
En vinter för mig, är mörk. Med massa gula, blinkande lampor (saftblandare) som lyser upp runtomkring.
När snön föll första dagen, för en vecka sen? Och det var hysteri på kvällen. Bilarna körde i 30-40km/h och det var plogbilar, traktorer och hjullastare överallt. Det var kärlek. Saftblandare.

Jag tog faktiskt några bra bilder med mobilkameran igår när jag körde lastbil, vid Krusenberg.
Och på E4an, vet dock inte hur bra DE bilderna blev.

"Har du vart ute å sladdat nåt med sportförtin?"
"Meh fan det måsteru ju!"
"Vad har du annars en bakhjulsdriven bil till?!"
"Du måste ju fan ut å sladda lite nuuuråååå!"

Har jag sagt att jag ska sälja volvon?
Ser det ut som att jag är en volvoälskare?
Verkar det som att jag gillar att sladda bara för att jag är fordonsintresserad?
Fuck fördomar. Jag är inte som dem.
Jag har sladdat nog fan. Vill inte vara med om det igen. (syftar på krocken med primeran)
Vill inte att volvon ska se ut som primeran när jag ska sälja henne! Vill fan inte det!
Vill att hon ska vara i bra skick för fan!
Och om jag känner mig själv så kommer nått djävulskt hända, det kommer de. Mig och volvon.
Jag är inte en sån som faller för grupptryck.
Jag gillar att "spela säkert".

Den här månaden har jag gjort av med allt för mycket pengar. Krogen, käk ute, en jävla massa soppa till min bensinslukare till bil, kläder.
Kollade på kontoudraget: fyra ynka jävla kronor!
Det är en evighet som jag hade så lite på kontot sist!
Och jag har inte köpt några julklappar än.......

Det enda jag vill nu är att krypa ned i soffan bredvid Daniel och mysa.

(Hade tänkt lägga in en sadfacelåt, men det är nog ingen bra idé. Så för er som är den endaste gnutta lik mig, ni kommer gilla den här.
Så jäkla uppeppande :))
Jag gick från att ha tårar i ögonen och hat i halsen, till att nästan le. Om jag undviker att titta ut genom fönstret...)
Äsch, slänger in en till när jag ändå håller på. Några kommer att gilla denna mindre.

Pusshejs.

Kommentarer
Postat av: caroline

Parken är ju faktiskt riktigt bra =)

2009-12-29 @ 07:57:26
URL: http://carrolinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0