Halka med biiiil :)

Jag har haft körkort i ett och ett halvt år nu, Känn på den ni! ;)
Har haft 2 bilar i min ägo (den ena har jag inte sålt än, volvon alltså.)
Båda utan antisladd :))
Nu ska jag berätta lite pinsamheter. Och ja, det är pinsamt. Men jag har lärt mig av mina misstag.
1, med primeran så sladdade jag in i en ungskog och fällde 3 små träd, på rullgrus. Fick två bucklor på bilen och en av avgasupphängningarna gick av under bilen, har jag för mig. Samt så lossnade halva hasplåten i fram ;)
Ställde av den bilen så fick hon stå på vintern, obesiktad och jag hade inte råd att köpa bra vinterdäck. När hon fick köras lagligt på väg igen så var snön och halkan borta för längesen.
2, jag har "krockat" och Krockat ett par gånger. Endast 1 gång med en annan personbil. De andra grejerna var en lyktstolpe och lastkaj. Berättar inte mer än så. Pinsamt nog fan...
Den där händelsen med den andra personbilen, en Saab såklart ;) Näärå, skämtar.
Jag körde in i honom bakifrån eftersom jag kom i för hög fart och han för låg fart.
Dessa fallen har jag kört jobbets lätta lastbilar. = INTE MINA!
Och den där krocken tog hårt på mig fan, är fortfarande arg för att snubben sprang ut och skrek: VAD FAN HÅLLER DU PÅ MED?
Alltså, du ser väl att jag håller på att preja ner dig lixom, jag vill att du ska dö!
Eller vadå? Klart att det var en olyckshändelse!
Har lärt mig som fan av det, så nu håller jag bra avstånd till framförvarande när det går. Och "dubbelbromsar" ifall bakomvarande kommer för nära mig. Tex.

Och det jag försöker komma fram till är att detta året är de första som jag kör en bil utan anti-spinnsystem.
Har precis servat bromsarna, dock har jag lite sämre däck. Men jag lovar att ta det lugnt som en filbunke!
Vill inte vara med om någon krock igen! DEFINITIVT inte med volvon!

Och ingen kan väl ha undgått att det kom en sjujäklars massa snö inatt.... höhö...
Så jag gick ut och skottade, som jag skrev i förra inlägget.
Och borstade av volvon som stod på vägen. Ingen plogbil som hade varit där ännu. Klockan var runt 13.
Jag tänkte att jag skulle ta ett varv runt kvarteret bara för att testa på hur det kändes att köra när det var oplogat.
Och jag måste säga, att så där mycket som jag skrattade under den 2 minuter korta färden runt mitt kvarter - så mycket har jag nog inte skrattat på de 2 senaste åren xD
I första vänsterkurvan gled jag nästan upp på grannens uppfart (Y)
Som tur var så stod ingen bil där, jag väntade tills bilen stod stilla och tuffade iväg.
Gick bättre i den andra kurvan.
Jag körde väl max 20km/h på HELA sträckan!
Och tänkte, i den här jättebranta backen får jag nog möte, så jag lägger mig lite åt höger. Precis när jag dyker nerför backen så upptäcker jag möte! XD
Med en ny lätt lastbil, ser att han bromsar in. Jag bromsar, glider, kopplar och lägger i en lägre växel, pumpbromsar och gliiiiider - men åt höger! Sen låg jag där i diket/på kullen (svårt att beskriva), och väntade tills lastbilen hade kört förbi. Då tuffade jag neråt.
Tänkte: Hur FAN ska det här gå? Nästa sväng vänster är inte en vanlig 90° Utan närmare 45° >_<
Men jag saktade ner som fan och det gick extremt bra!
Gasade på lite extra på sista raksträckan uppför backen till mitt hus =P
Parkerade på gräsmattan och klippte en halvmeter till av häcken ;P
Ett par timmar senare, strax efter 15 skulle jag iväg och jobba.
Tog självklart bilen.

Tänkte självsäkert att den där turen runt kvarteret gjorde så att jag fick kött på benen och kan nog gasa på lite mer än vad jag gjorde då.
TJI FICK JAG!
Kom bara nerför backen så satt jag i en gran! XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD
Som tur var så såg ingen det, och hade jag haft lite högre fart så hade jag varit inne i ett staket xD
I'm seriously laughing my fucking ass off >_<

Å sen var det snooooooooorhalt när jag kom in på terminalen, men jag var duktig flicka och tog ut svängen mycket och körde luuuugnt in och parkerade ;)
Det tog faktiskt bara en halvtimme till jobbet (brukar gå på en kvart vid den tiden på dygnet), men jag ska ju inte räkna med att det tar 30 min varje gång för det...

S, du får se till å få igenom din 240 fort som fan så vi kan dra ut och ligga i lite dike :))
Vi har sagt att vi ska ta våra bakhjulsdrivna bilar ut på någon avstängd väg och göra våran hemläxa och sladda järnet.
Tyckte inte att jag fick nå särskilt bra erfarenhet på halkbanan inför körkortet, så jag vill ut och lära mig parera en sladd på riktigt vis!
Enbart i lärande syfte! ;)

Och jag har fått mitt julschema för 1 av jobben nu ;) (DHL)
Jobbar inte på hela nästa vecka! FY FAN SÅ JÄVLA SKÖNT!
Ska våldgästa pojkvännen och bo där då.
Sen är det halvtid typ till andra veckan i Januari. Så jag lär ju köra halvtid på nåt av de andra jobben också (A)
Ska kika in och se ifall jag kan köra nå mat i jul med.
Och kolla hur det blir med grönsakssvängarna, är ju lite osäkert vad som är lördag och röda dagar nu under jul.


Fan, det vart ett långt inlägg nu med..
aja..
Pusshejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0