Dödsfall.

Ingen som har dött i min närhet har märkts så mycket som nu.
Ingen i min familj har dött förutom farmor. (mina morföräldrar har jag ingen aning om. Mormor dog nog när jag var jättejätteliten, eller innan jag föddes. Och morfar vet jag inte alls något om.)
Men farmor dog väl när jag var runt 6 år? Minns inte.
Det enda jag minns av henne är hur hon såg ut och att hon gav mig en femkrona varje gång vi sågs =) Så hon var ju självklart favvisen.
Jag gick inte på hennes begravning. Kan bero på att jag var för liten och inte visste vad som hände.
Farfar har precis varit på sjukhus en längre stund, för både det ena och det andra.
Jag har inte lärt känna honom så värst bra, så han är som vilken annan gamling till mig, förutom att han har samma efternamn som mig. Kan låta känslokallt, men så är det.
Jag har utvecklat lite fobi för gamlingar, eftersom att jag inte vill bli sån som dem. Igen, kan låta sjukt. Menmen.

Och det här kommer låta skitlångsökt.
Men precis före helgen så dog min bästa tjejkompis expojkvän i en krock. Moped vs Bil. Har sett bild på moppen och den är totalkvaddad! =(
När jag fick höra att han hade dött, jag började störtböla. Shit alltså.
Smsade med tjejkompisen och jag vet inte va det var med mig, jag bara grät och grät. sen när jag skulle försöka förklara för min pojkvän varför jag grät, så grät jag ännu mer.
Han reagerade kallt, som att det inte var nån big deal att grina över.
Har precis gått med i en grupp på facebook för de som vill att han ska vila i frid, kollade på massa bilder som en av hans vänner hade lagt upp i en mapp, och det kom ett par tårar.

Jag tycker själv att det är lite konstigt eftersom vi inte kände varandra så pass bra.
Men det har väl med tiden då han och hon var tillsammans, det var typ tiden då vi var som tajtast.
Om du läser det här, S. Men du vet det själv. Lucian på tunaberg, du och jag på donken, du, jag och emokid, ankerna :) Första gången du sov hos mig och pratade i telefon med honom jättelänge :*
Jag sa aldrig det, men jag diggade dig sjukt mycket för att du var tillsammans med någon som var yngre, och han såg verkligen yngre ut ;)
Ni var så jäääävla söta tillsammans!
Och efter att det tog slut mellan dem så pratade jag faktiskt med honom ganska mycket på internet.
Som vänner.
Om jag startar nån av mina 2 gamla telefoner så kommer hans mobilnummer vara i telefonlistan där.

Bah =(

Jag har vänner som haft dödsfall i sin familj/vänkrets, men det har inte angått mig så värst mycket. Eftersom jag inte har vetat hur jag ska reagera som vän till någon som har förlorat nån, så har jag mest bara sagt att jag finns här och inte mer med det.
Men nu kan jag faktiskt förstå hur det är.

Varför känns det här inlägget som att de e för personligt för att lägga upp?
Nej, jag tror faktiskt att det finns någon där ute som har varit med om samma sak som mig, så jag publicerar det iallafall.


Ikväll ska jag bannemig gå o lägga mig tidigt.
Och börja på en storstädning av övervåningen imorgon.

ÅH!
En cool grej som jag kom på!
När jag gick i skolan fortfarande så ble vjag så lätt less på skiten och ville ha lov, längtade efter en långhelg, stod verkligen inte ut på höstterminen för att det var för lite lovdagar! Knappt så att jag stod ut på vårterminen då det är massvis av lovdagar!!!
Men nu, när jag jobbar. Jag har jobbat nästan konstant i jagvetintehurlänge, flera 7-dagarsveckor och några få 5-dagarsveckor. Men jag längtar inte alls lika mycket till nästa hela helg, eller nästa gång jag är helt ledig. Däremot tvärt om, jag vill jobba mer! Men vet att min kropp aldrig kommer palla mer än 10 timmarsdagar eller mer än 6 dagar i veckan just nu. Så jag väljer att tacka nej, just nu.
Sexdagarsveckor passar mig alldeles utmärkt.
Det är ändå lite coolt! Kanske beror på att jag trivs :)) Har aldrig trivts nå bra i skolan, vars jag än var. Ända från fjärdeklass. Alltid var det nånting som var fel.
Lite därför som jag inte vågar börja plugga igen riktigt. Vet hur lätt jag lessnar på saker.

Ni vet den där skivan som jag snackade om, den jag inte vet vars den kom ifrån?
Jag har kommit igenom 12 låtar, och det är då FAN inte min skiva!
För det är Disturbed, In flames OCH Nightwish.
Sista där har jag ALDRIG NÅGONSIN gillat. Nej, usch. Så det är totalt omöjligt att skivan har varit min.
Fast det var lite kul när jag satt i bilen hem och kom till In Flames-låtarna när jag zappade.
Visste efter 10 sekunder vilken låt det var ;)
Det var ju massa tråkiga och gamla låtar som Cloud Connected typ.
Dope med DIE MOTHERFUCKER DIE var med också!
Gissa om jag kände kärlek när jag fick höra den ;)

AAAAAAAAARGHHHHHHHHHH MINNEN!
Elaka minnen.
Från sånt som jag allra helst vill glömma.
Whattafuck, jag är stark nu.
Jag kan säga Nej och gå vidare.
That's right, dags för sängen.
Pusshejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0