dagligt shit.

Guess what, folks?
JAG ÄR FÖRKYLD!
Imorse var det inga problem, jag tänkte: näe, jag sover en halvtimme till sen tar jag det lugnt på gymmet.
Jag tog det lugnt. För att vara jag. Inte mycket kondition alls. Men jag lade på 5kg på nästan alla maskiner...
Och bastade säkert i en halvtimme, tills jag höll på att smälta bort iaf.
När jag traskar ut känner jag hur ont det gör i halsen och att näsan börjar täppas. NEJ!

Jag var uppe på åhléns och kollade lite på kläder.
Har arbetskläderna på mig (kängor och gula reflexbyxor) Och min blårutiga jacka med "pösig" mössa. No big deal, det är så jag ser ut ganska ofta nu för tiden.
Iallafall, åker i rulltrappan neråt till markplan och märker att ett småglin (en kille på kanske 11 bast, som går i ett gäng) Skriker: SNYGGA BYXOR! Och asgarvar med sitt gäng.
Jag tänkte inte att det var mig han skrek till förrns efter... HAHAHA!
Vem skulle han annars ha skrikit till? Alla hade ju normala byxor förutom jag.
Whatever, det var lite kul tyckte jag bara...

Jag menar, alla har olika smaker ;P
Jag gillar mina gula reflexbyxor enormt :D :D

Berättade detta för min pojkvän och han trodde att lillkillen var seriös och menade att dom såg ut som rave-kläder. Right. Vet man vad rave är när man är elva år?

Nu sitter jag iallafall och tycker synd om mig, har dunderkäkat bananer och clementiner.
Så jävla typiskt mig om jag måste vara hemma, låt se, i övermorgon för att jag är så pissförkyld och hela kroppen är svullen och hjärnan håller på att rinna ut ur näsan.
Helt sjukt att jag ska behöva vara hemma 1 dag i månaden för att jag är mongoförkyld!
Alltså, jag vill superdupergärna jobba, och jag hatar att stanna hemma. Men det finns vissa dagar då jag känner att jag inte klarar av att göra av med så mycket energi som jag gör på mitt jobb. Plus att jag riskerar att smitta ner såååå många andra! Känns lite elakt :(
Alltså först personalen, dels kontorsnissarna och de andra truckförarna. Alla Lastbilschaufförer som kan bära med sig viruset till nästa stad, och till de truckförarna. Och så grabbarna som lastar paketen, stackarna lär inte vara så glada ifall de blir sjuka.
Men nu är det så att jag har världens sämsta immunförsvar.
På något vänster.
Jag röker inte, snusar inte, gör inget sånt som är känt för att försvaga immunförsvaret. Jag tycker faktiskt att jag har klätt mig bra det här året (förut har jag gått i tjocktröja på vintern istället för jacka..) Men det var innan jag blev köldallergiker......
Däremot kan min oregelbundna träning spela in.
Men varför får just jag så pissigt immunförsvar och inte andra? Tänk på dem som inte tränar alls?
Jag brukar iallafall vara förkyld sisådär 45 veckor om året.
(För er som inte minns så har ett helt år 52 veckor......) Då återstår 7 friska veckor. Två veckor på sommaren och 35 dagar utspritt på året.

Det var förresten hemskt att åka stadsbuss i uppsala.
DOM LÅTER FÖRJÄVLA HÖGT!
Bwäääh.

Nu ska jag gå på toa och sen gå o lägga mig.
Imorgon ska jag ner på stan tidigare innan jobbet och köpa mig min nyårsoutfit :) :) :)
Har bestämt att jag ska kröka, och därmed basta. På nyårsafton. Möjligen, kanske, nästan krogen. Vi får se, jag är nog mer sugen på hemmafest.
Vem är på? =D

Har varit lite ego och tagit bilder på mig. Och "outfit for the day", ska lägga upp senare. Är så värdelöst för mig att ta massa kort, för jag lägger ändå aldrig in dem direkt...

Åh, en kul grej jag hittade på Nannas blogg.
Just nu "humör": tråkigt humör.
Just nu "mående": Schleeeeteeeen!
Just nu "borde": Borsta tänderna.
Just nu "frisyr": As usual, tofs.
Just nu "klädsel": raggisar, leggings, långt linne, asmysig tjocktröja från Sbp Bemanning.
Just nu "accessoarer": Glasögon med tjockare mörk båge och de vanliga smyckena i öronen/ringar
Just nu "smink": "dagen efter"- vattenfast mascara.
Just nu "bästa": Nässpray och sängen med Sj-filten ovanpå täcket skulle inte sitta fel.
Just nu "sämsta": FÖRKYLNINGSHELVETET!
Just nu "köp": Vill köpa nyårsoutfitten! :D
Just nu "sysselsättning": Få tiden att gå.
Just nu "låt": Har fortfarande brittans "3" på hjärnan! :((
Just nu "planer": TOA! Sen sova framför en film.
Just nu "materiella vill ha": NYÅRSOUTFITTEN FÖRIHELVETE! Eller en lägenhet ;D
Just nu "längtan": Längtan efter o få vara i min pojkväns famn. Och smitta honom med lite förkylning (6)
Just nu "fundering": När kommer jag somna ikväll? Kommer jag få tillräckligt med sömn? Ska jag ställa klockan längre fram? Kommer jag klara av att jobba veckan ut med förkylningen?
Just nu "beroende": Snytpapper?
Just nu "middag": Vill äta riXos sallad imorn igen :) Dom har så grymt fräsch sallad och gooood sås =))

Såja. Pusshejs!

Kommentarer
Postat av: caroline

Vad ska ni göra på nyår??

Om ni inte har bestämt ngt får ni komma hit på middag om ni vill =)



2009-12-13 @ 10:52:48
URL: http://carrolinea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0