Arg chaufför.

Alltså seriöst, är man helt jävla dum i huvudet om man inte märker en backande lastbil?
Det är helt OK att man kanske går i andra tankar och inte gör det, men att om man är precis bakom och helt plötsligt märker backljuset - springer förbi.
Men nejnej, Uppsalas idioter sparkar och slår på lastbilen istället för att de tror att jag backar på dem med avsikt.
HAR DU TESTAT ATT BACKA MED EN LASTBIL NÅGON GÅNG?
Du är säkert som alla andra, kollar ALDRIG i bakcspeglarna!
Men tyvärr, jag är chaufför och VAN att kolla i backspeglarna.
Och det är inte jag som är en idiot - för jag kollar flitigt i backspeglarna när jag backar. Och stänger av radion, kör ner fönsterrutan, kör i snigelfart - SAKTARE ÄN GÅNGFART!
Så det är DU som är en jävla idiot som inte ser att lastbilen har varningsblinkers på, en backtuta som ljuder och ett STARKT backljus förfan. Så du bara MÅSTE gå in i lastbilen istället för att antingen vänta tills jag har backat klart, eller gå en KORT jävla omväg och gå FRAMFÖR bilen. Där jag som chaufför har uppsikt över dig.
Hora.

Nu menar jag BARA dem som går ivägen. Absolut inte er som faktiskt snällt väntar, eller går framför bilen.
Guldstjärna! Ni gör mitt arbete så grymt mycket lättare!

Hela veckan hra jag varit tvungen att köra ett par stopp på city (centrala uppsala, typ gågatan). Och det är det värsta som finns, eftersom det aldrig är lugnt och folktomt under mina arbetstider.
Visst, det är askul att leverera. Men Mycket tid är jag ju framför ratten. Och man måste oftast backa för att sen köra ut, eller tvärt om. Där det är lastzoner. Så man kommer inte undan backandet. Isåfall måste man gå med pirran jättelångt och det är onödigt. Kan hända att man måste gå flera gånger och det tar ooonöööööödiiiigt lång tid.
Nej, tacka vet jag att köra industri, där har leveransställena riktiga godsmottagningar med rejäla skyltar och ringklockor MED telefonnummer!

Alltså, det här med att jag får hoppa in eftersom folk är sjuka och vi har kommit efter, kan ju tänkas vara bra.
Eftersom det är jag som är extrakörare så får jag timmar. Och det är lika med lön.
Men tänk dig att jobba 8 stresstimmar utan rast. Med telefonen som ringer stup i ett, eller folk sms:ar eftersom de är så grymt elaka och stör på arbetstid. (Ta inte åt er, hur ska ni veta att jag jobbar eftermiddag?)

Jag har inte samma tempo som de andra chaufförerna, jag har inte samma styrka och muskler som de andra chaufförerna har. Därför blir det stressigt för mig.
Och därför blir jag lätt utmattad =/
Imorgon blir det samma sak.
Och på fredag (äntligen!) ska jag komma in redan vid 10 på morgonen för att inventera terminalen.
Hur inventerar man en godsterminal undrar ni säkert?
Jo, man skriver upp allt gods som finns just när jag är där, precis överallt. Och sen kollar om grejerna ska ut senare samma dag, nästa dag, eller ligger för att det ska hämtas upp av kunden själv typ.
På så vis kan man "städa upp" gods som har legat där i flera dagar/veckor? Det är ju faktiskt någon som väntar på grejerna :( Så jäkla synd att se en pall som har stått där dag ut och dag in utan att den är rörd.
Å de finns inte mycket jag kan göra.
Systemet failar ganska ofta och då är det cheferna/kontorissterna som får fixa skiten.

Åh!
Idag när jag kom dit så vart jag bjuden på choklad!
(åh, ännu en pall som har blivit trashad, tänkte jag.)
Men det var någon som hittade förra årets julklappar och la i en skål i fikarummet :)
Det var asskumma chokladkakor. Typ med "Ginger" i. Och Pepparkakssmak. Garam masala? Indiska smaken...
Belgisk choklad faktiskt.
Jag plockade på mig 4-5 kakor och traskade diskret därifrån :))))

Dags att gå ifrån datorn nu.
Pusshejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0